Батьки радять, як налагодити процедуру щеплення дітей в державних медичних закладах

Найближчими місяцями, за інформацією МОЗ та ЮНІСЕФ, очікується поставка вакцини для профілактики кашлюку, дифтерії, правця (АКДП), вакцини для профілактики дифтерії, правця у дорослих (АДП-М), вакцини проти поліомієліту (оральна, бівалентна), вакцини проти сказу.

В очікуванні вакцин батьки діляться з ГО «Батьки за вакцинацію» проблемами, з якими вони стикаються в медичних закладах та кабінетах щеплення.

Так, мама Олена Кожевнікова розказала: «Цього року дочка йде в перший клас, і під час підготовки медичної довідки виявилось, що необхідно зробити щеплення за календарем. З вакциною проти поліомієліту проблем не було, а вакцини проти кору, паротиту та краснухи довелось чекати протягом кількох днів. При тому, що не передбачена можливість для батьків дистанційно дізнатись наявність – у кабінета щеплень немає номера телефону, тобто це обов’язковий візит без гарантії результату. Крім того, перед щепленям небхідний огляд дитини саме дільничним, а ніяким іншим педіатром, який приймає в строго визначені години; потрапити до чергового лікаря можна лише через сварку, і це – не факт».

Її підтримує Марія Мілявська: «В нас непогана поліклініка. Медсестра телефонує, нагадує, коли потрібно прийти на щеплення. Але, коли ми приходимо до педіатра або до кабінету щеплення з якимось питаннями чи сумнівами, нам не можуть на них відповісти чи розвіяти сумніви. Коли у нас в сина змістився графік щеплення і ми не знали, чи можна робити разом щеплення проти поліомієліту та КПК, ніхто з медичних представників не зміг відповісти на це питання. Діють лише «по інструкції», по діючому календарю, а якщо якісь «непредвиденные обстоятельства», то одразу відчувається некомпетентність лікарів. Так ми, до речі, тоді і не зробили щеплення проти поліомієліту, лише КПК».

І з такими складнощами на шляху до кабінету щеплення стикається майже кожна мама. Батьки пропонують налагодити процес отримання щеплення дитиною.

«Чому б не надавати зранку інформацію щодо наявності вакцин в довідкову службу поліклініки, куди батьки можуть зателефонувати? І головне – посадити біля телефону адекватну професійну людину, яка зможе надати фахову відповідь, якщо у батьків виникне питання», – пропонує батько Костянтин Ковтонюк.

«На місцях повинні бути професійні лікарі, які цікавляться медициною, які підвищують свою кваліфікацію, які володіють інформацією. МОЗ повинен надавати інформацію в департаменти, департаменти – в медичні заклади, керівники медичних закладів повинні не “для галочки”, а з усією відповідальністю ставитися до отриманої інформації і не лише доносити її до своїх підлеглих, а й перевіряти, чи вірно зрозуміли вони інформацію. Тому що вони будуть цю інформацію доносити о нас – батьків»,  – радить Марія Мілявська.

Вам також буде цікаво:

Залишити відповідь