44% батьків дослухаються до ЗМІ у питаннях вакцинації – ЮНІСЕФ

Тема вакцинації часто стає об’єктом інформаційних вкидань та маніпуляцій, зазначають експерти. Створити негативну славу щепленням іноді «допомагають» і українські ЗМІ, які хочуть зіграти на емоціях і поширюють достеменно невідому інформацію, зазначає Радіо Свобода. Такі повідомлення змушують батьків відмовлятися від вакцинації, зауважують медексперти і наголошують, що журналісти мають ретельніше підходити до висвітлення цієї проблеми.

Роль ЗМІ у житті суспільства величезна, говорить у коментарі для Радіо Свобода експерт ВООЗ з питань попередження поширення захворювань та імунізації Вусала Алахвердієва. Коли йдеться про будь-яку програму, спрямовану на населення, потрібно працювати разом з населенням. Програмна імунізація – це не те, що можна зробити насильно чи без відома людини. Тож у першу чергу потрібно пояснити людині необхідність імунізації, зазначає Алахвердієва.

«У цьому сенсі інформування людей через ЗМІ – це те джерело, що дає вихід на великі маси населення і дозволяє поширити інформацію однаково і в сільській місцевості, і в містах, і доступно для всіх верств населення», – зауважує Вусала Алахвердієва.

Роль медіа в охороні здоров’я та боротьбі з такими захворюваннями, яким можна запобігти, наприклад, поліомієліт чи інфекційні захворювання, є критичною в формуванні поведінки людей, вважає екс-заступник міністра охорони здоров’я Ігор Перегінець. Кожне повідомлення ЗМІ щодо охорони здоров’я сприймається інакше, ніж новини про економіку чи енергетику, зауважує він.

«Якщо сказати, що від вакцини проти поліомієліту померла дитина, це змусить більшість матерів перестати вакцинуватися, що призведе до потенційних загроз інфекційних хвороб і смертей. Тому питання в тому, чи відчувають ЗМІ відповідальність за ті меседжі, які дають. Питання в тому, чи ми продаємо емоцію, чи вкладаємо в цю емоцію сенс і знання. Якщо ми не вкладаємо знання, а тільки емоцію, ми маємо розуміти, куди ця емоція приведе», – говорить Перегінець.

«У 1985 році Ротарі ініціювало свою першу програму ПоліоПлюс, метою якої стала боротьба з поліомієлітом шляхом масової вакцинації дітей.  Результати програми були дуже успішними і вже у 1988 році уряди різних країн створили Глобальну ініціативу по ліквідації поліомієліту (ГІЛП), щоб назавжди позбавити людство від цієї хвороби. Ініціатива є глобальним партнерством, в якому приймають участь національні уряди, ВОЗ, Ротарі Інтернешнл, Американський Центр з контролю і профілактики хвороб, ЮНІСЕФ, фонд Білла та Мелінди Гейтс. Програма з ліквідації поліомієліту стала однією з найбільш успішних глобальних програм у сфері громадського здоров’я за всі часи: завдяки їй, кількість випадків поліомієліту впала на 99%, з 350 000 випадків на рік у 1988 р. до лише 359 випадків у 2014. Сьогоднішнє ставлення населення до вакцинації пов’язане з чисельними міфами навколо вакцин та вакцинації, які зараз активно розповсюджуються в інформаційному просторі», – зауважив Сергій Завадський, голова Національного комітету Поліо Плюс Україна, Ротарі в Україні.

Але медіа здійснюють і позитивний вплив на населення, переконана журналіст філії НТКУ «Новгород-Сіверська регіональна дирекція «Сіверська» Наталія Приходько. У коментарі для Радіо Свобода журналістка розповіла, як завдяки інформуванню населення ставлення до щеплень у регіоні покращилось.

«Я з маленького регіону, у нас є єдина регіональна телекомпанія, не обласна. Я веду передачу «Здоров’я» і роблю новинні сюжети. Проблем у цій сфері немає, лікарі йдуть на контакт, дають коментарі. У нашому регіоні раніше були проблеми з вакцинацією, батьки ставилися до неї з недовірою, але зараз, згідно з результатами проведеного опитування, ситуація в регіоні покращилася», – говорить Наталія Приходько.

У питаннях охорони здоров’я українці й справді схильні прислухатися до ЗМІ, зазначає керівник інформаційних програм ЮНІСЕФ в Україні Анна Суходольська.

«Коли ми проаналізували, з яких джерел люди дізнаються інформацію про щеплення, ми виявили, що майже 70 відсотків батьків консультувалися з лікарями. Але на другому місці серед джерел, до яких дослухаються, – засоби масової інформації: 44 відсотки – це не так уже й мало», – зауважила Суходольська.

За її словами, інформувати часто потрібно і лікарів, адже медики часом самі можуть відмовляти батьків від щеплень.

Вам також буде цікаво:

Залишити відповідь